hemmapysslaren79

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av hemmapysslaren79 - 15 augusti 2014 17:04

För att försöka glömma smärtan har jag pysslat lite idag i den mån jag orkar, tröttheten tar överhand i mellanåt.. Men ett par örhängen har det blivit..

Av hemmapysslaren79 - 15 augusti 2014 09:18

Ja nu var det ett tag sedan, men har sin förklaring. Allt började ju i onsdags FÖRRA veckan (6/8) när jag var hos tandläkaren.. Jag får ju små inflammationer i tandköttet under tänderna av min sjukdom, så dem har fått öppnat upp tänder för att få bukt på inflammationerna. NU trodde dem dock det var bra, så då skulle dem på nytt börja rotfylla en tand, och då börjar dem med att rensa kanalerna, en var tydligen fortfarande liiite infekterad men skulle inta vara någon fara sa hon. Så det var typ allt dem gjorde i onsdags. Det skulle ömma lite sa hon. Torsdag gick sådär, var ju bortbjuden på mat och där började det kännas att det gjorde ont i tanden, sedan fredagen var hemsk, fick feber och låg i stort sett hela dagen och då hade jag ju planerat att MASSA skulle göras. Sedan natten till lördagen funkade inte alls, hade såå jäkla ont och svullnade upp ordentligt, fick ringa jourtandläkaren på lördag morgon kl 9 och fick tid 11 i Falköping. Hon sa att det var riktigt var fyllt så öppnade upp och tömde lite samt la på nå och la igen. Fick även antibiotika utskriven. Kändes bättre och jag tog antibiotikan vid 16 tiden, la mig och sov ca 1 timmar och sedan vaknade jag upp och såg ut som ett monster, hade svårt att andas och svullen i HELA ansiktet, kunde inte prata då läppar och allt svullnade upp. Fick åka in till Akuten och där trodde dem det var en allergisk reaktion mot penecillinet först då det gått så fort. Men gick inte ned alls och då sa dem att det måste va tanden. Men bytte ut min Antibiotika och fick med morfintabletter mot smärtan. Skulle ringa min tandläkare på måndag, vilket jag gjorde och dem hade ingen tid förrän onsdag :( På måndag kväll hade jag så ont så jag bara grät hela dagen,kändes som ansiktet skulle sprängas, kunde inte se på höger öga.. Så tog min morfintablett, la mig ned och bara tryckte under hakan eller hakorna som det va nu då jag var så svullen, POFF sa det och det började rinna massa var i munnen. Gjorde så ont så jag höll på att tuppa av, men efter allt var runt hakan kom ut och det var verkligen MÄNGDER så kändes det lite bättre, dock var kinden och under ögat lika stor. Sedan natten till Tisdag blev det värre igen och jag stod ut till 11 sedan fick vi ringa tandläkaren igen och säga att det bara va att fixa en tid, och då fick jag en kl 15. Där var det inte mycket att tjafsa om, bara dra ut den jäkla tanden som satt som ett berg med långa rötter med nåt slags knutor längst ned, men det gick, och här är jag idag.. Käkar min antibiotika, fortf ont och svullen men inte alls på samma vis, men det har verkligen tagit på krafterna kan jag säga, och nu vill jag bara det skall bli bra..


Visar några bilder dock inte dem värsta,värst var lördagskvällen, såg lite ut som en blåsfisk, eller monster, eller ja en blandning...


     




Ovido - Quiz & Flashcards